fjortisar i all ära, men räcker det inte snart?

dagens tågresa hem får vara min rubrik. jag tycker allmänt illa om alla fjortisar, dom sprider ett parfymmoln runt sig lika tjock som min gamla dagisfröken, deras maskara skulle fungera bättre som klädhängare än något som kan vara fint i normal mängd, deras årsförbrukning av foundation skulle kunna täcka upp alla studielån hos CSN inom de närmaste 25 åren! och deras blickar, herregud, vad är poängen? dom tittar på mig som om jag va dum i huvet, jag känner inte dom, dom känner inte mig och jag har absolut inget som helst intresse att stifta djupare bekantskap med dessa tjejer. eller ska jag säga flickor, för dom är faktiskt inte en dag äldre än 12 år!

eller det finns väl två sorters fjortisar. dom som är fjortisar när den åldern råkar komma (alltså 12-14 år) och tycker att det är så man ska vara. och sen finns det dom som efter 16 års ålder fortfarande ser likadana ut!!! exakt likadana, jag fattar inte grejen. borde man inte ha kommit över de stadiet när man är 16, eller är det bara jag som har den uppfattningen? jag skulle iaf inte känna mig speciellt hipp när min lillasysters kompisar och jag ser likadana ut. men alla har ju olika smaker...

nu känner jag mig som en bitter tant igen, men jag antar att det är sån jag är. men jag blir så irriterad, jag har svårt att förstå varför man vill att killar/ män ska kolla på brösten istället för ansiktet. det är inte så snyggt med en urringning som är lika djup som Grand Canyon... eller är det jag som är konstig? är det jag som inte hänger med i modet? är samhället påväg till att bli ett stort playboy slott med Hugh Hefner istället för Reinfeldt?

ja, mycket ska man vara med om innan öronen trillar av, ögonen i mitt fall kanske.

Kommentarer
Postat av: ilse

alltsåååå hata fjortisungar, haha som det där som fifi snacka om med hästfjortisarna.. shiiises

2008-04-13 @ 16:47:11
URL: http://outcast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0