Bark med smak av sjögräs

uppdateringen här är bedrövlig! jag fattar inte vad jag har gjort. dåliga prioriteringar kanske. här kommer någon slags sammanfattning:

Onsdag (valborg)
åkte in till stan med Ida, Issa, Malin och Madde. restaurangen dom hade tittat ut va full så vi fick gå någon annan stans, de va också trevligt. Min lasagne va god :D sen åkte vi till Riddarholmen och skulle titta på brasan, då örjade de sjävklart att regna as hell så vi fick stå under ett hus och trycka, inte coolt. iaf, brasan tändes och vi fick lyssna på något weird band som dom hade tagit dit. de va nog de sämsta jag har hört...helt värdelöst, sångaren sa att vi gärna fick sjunga med, men dom spelade bara okända stockholmsband och Povel Ramel. jag menar vem kan sånt? och låtarna va skit deppiga så de passade kanske inte riktigt in... jag och Issa köpte remmar, tre för 45. dom va hårda som fan och smakade unket. Issa tippade på att dom va från 1800-talet, vi kunde inte göra annat än att instämma. åkte hem vid 9 och följde med ida hem, vi hade mycket trevligt, dock blev jag mobbad för hur jag såg ut när jag skulle spana efter min kära mor...

Torsdag
spenderade dagen med Gustav inne i tälje, han skulle ha kläder så jag (!!) följde med som smakråd. Gustav känner uppenbarligen inte till mitt icke existerande modesinne, men jag höll god min xD jag hittade en klänning på Blend, som dessvärre gick sönder när kassakillen tog bort larmet, jag gick och hämtade en till, klänningen trasig, jag hämtar en till, klänningen trasig. ja ni fattar poängen. jag fick iag 10% rabatt. vilket blev cirkus 40 kr, vilket jag tyckte va snålt, jävligt snålt. så jag betalade 360 istället för 400 kr. mamma lagade hålet så nu är de ur världen.

Fredag
dagen D!!! jag, syster, mamma, moster, farmor och kusin skulle gå på Svansjön på Kungliga Operan. mamma ville shoppa lite innan så vi åkte in till stan vid 1. jag hittade en plånbok, men mamma och bella shoppade loss (som vanlig). sen på kvällen käkade vi på en restaurang som hette Viktoria. maten va fantastisk. Baletten skulle börja 19:30 och alla va lite spända. och det va helt otroligt vackert!! jag har aldrig varit med om något liknande. Herregud säger jag, om jag bara hade en gnutta talang som dom dansarna då skulle jag vara nöjd. på riktigt, det va de finaste jag någonsin har sett. jag blev verkligen rörd. jag tycker att balett är något som man måste se! så är det. iaf, kom hem vid 12 (efter att ha spenderat hela hemresan i bagageluckan, alla fick inte plats på något annat sätt. kan inte påstå att jag klagade. tror att jag somnade också) och så satt pappa och kollade på Sagan om Ringen, jag belv lite sur, vi skulle kolla på dom tillsammans. menmen... och självklart kunde jag inte hålla mig borta så jag kom i säng vid 1..

Lördag
det var min lördag den här veckan, vilket innebär 9-15:30 på Nibble Handelsträdgård. jag och Maja gillade inte att behöva jobba när de va så fint väder. fikapauserna va många, lite väl långa men oj så nödvändiga. det var Maj-dagar på Kulturhuset och folk bara strömmade in. har nog aldrig sålt så mycket blommor i hela mitt liv. jises.. kvällen spenderade jag med mina kära vänner. jag och Maria lagade mat tillsammans och kollade på a shot of love with Tila Tequila, ja, det va ett speciellt program. vi garavde glatt när fem människor va tvungna att åka ut. sen glodde vi på Las Vegas och dregglade lite. sen kom Frida, Emelie och Micke. trevligt trevligt. Scarface va på ettan så jag och Micke satt som tända ljus. så småningom drog sig folket tillbaka och jag blev ensam med Tony Montana. stängde av tv':n vid 1, städade undan och hoppade i säng halv 2.

Söndag
jaha, pluggdag number one!! fan, känner att ångesten och paniken över Nationella har försvunnit, vilket oroar mig. sammanbrottet har inte kommit ännu, men det är en tidsfråga. imorgon ska jag, Kira och Manwald vara funktionärer i Huddinge, kul! :) nu måste jag bara få tag på Manwald och knåpa ihop någon slags reseplan. pluggandet är inget jag känner mig tvungen till, vilket inte är ett gott tecken. jag orkar helt enkelt inte. känner mig tom och som en zombie. allt va lättare när man va barn.  ett plus är att det är One Tree Hill idag :D om jag hinner kolla förstås. men det måste jag. annars kommer jag bryta ihop.

nä nu måste matten fram. Nationellaprovet kommer gå så dåligt.

so long

Dagens citat: Gustav, på stationen i södertälje :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0