Bortom all hjälp....

tittade på Eurovision igår hemma hos Issa, en mycket fin lägenhet hade hon också måste jag tillägga. vi samlades klockan 6 för inhandling av mat, och den blev god vill jag lova! som vanligt va alla pepp som fan på tävlingen, Sverige var segetippat och jag kände att besvikelsen över förra året inte va lika påtaglig längre. så vi bunkrade upp med godis och vatten(!) och sen satt vi och hoppades. vi gjorde ett eget röstschema så alla fick bedömma alla 25 bidrag. en applåd till Charlotte faktiskt, hon hade den bästa låten i startfältet ochhon gjorde ett riktigt vasst framträdande, men vad hände sen undrar jag? ja, ingenting.. varje år hoppas man att det ska gå bra, varje år hoppas man att det ska gå bättre än året innan men varje år går det precis som året innan.... ALLT handlar om politik, och det suger. vad är det som händer när inte ens grannländerna röstar på varandra? 3 poäng va Norge så generösa att bidra med till Sveriges 47 poäninga pott...3 poäng va är det för skit? Tack den som bestämmer attdet va Björn som fick presentera de svenskafolkets röster. han räddade min (och äker flera andras) kväll ordentligt! dock tror jag inte att någon annan än svenskafolket fattade hur kul de va, resten av världen tyckte nog bara att det var fint att Sverige lät ett dumhuvud vara med.

jag säger som förra året, jag kommer inte titta på den nästa år, men precis som iår kommer jag sitta där framför tv:n och vara lika peppad och hoppas lika mycket som nu. jag hoppas att jag slipper bli lika besviken då...

so long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0