Everybody freeze! I dropped me brain.

jag kan glatt meddela att mina unikabesökare är över 15 stycken! inte så illa pinkat för en liten blogg som min :D nu sitter jag och pluggar och lyssnar på nostalgi musik :) haha, eller musik som jag lyssnade på för kanske 3 år sen. den är fin den och jag kan alla låtar fortfarande.

slutade 10:30 idag, så jag trog till södertälje träffade Ilse och käkade lunch på Nancy´s sen åkte vi hem och solade, solarium faktiskt. va livrädd att det skulle bli som första gången jag solade. resultatet av min solning blev ett ansikte rödare än en paprika och två vita stora ringar runt ögonen (där ögonskydden satt) här kommer en dialog som följde på bildlektionen i ettan.

Li (bildlärare) : Har du bränt dig?
Jag (försöker täcka mitt sönderbrända ansikt med luggen och mummlar): lite kanske
Li (försöker låta kul): du kanske har bränt dig i solen?
Jag (fortfarande med luggen i ansiktet): nej
Li: nehe...
måste påpeka att hon sa så framför hela klassen vilket resulterade i att alla ställde sig upp och rå glodde på mig.

senare när vi ska snacka betyg.
Li (lutar sig fram och får den där rösten som säger 'du kan berätta allt för mig'): du har inte den där tampong sjukdomen va?
Jag (kollar helt chockat på henne): ehhh, nej.
Li: för du är flammig i ansiktet och på halsen och det brukar man bli om man har den sjukdomen.
Jag (fortfarande chockad): nej, asså jag solade solarium igår..
Li: jaha, men skulle du ha tampongsjukan så får du gå till skolsyster.
Jag: fint, de ska jag komma ihåg.

jaa, min bildlärare (nu mera bibliotikarie) är lite speciell, men hon är en fin människa :)

min täppta näsa verkara inte göra större ansträngningar för att sluta täppa igen sig -.- taskigt tycker jag!! idag är en fin dag, solen skiner och det är faktiskt varmt. Jag har fått klänningen jag beställde och skickade tillbaka för att den va förstor :D känns kul.

jag och Ilse skakade hand på att vi ska sätta upp tältet på lördag. det finns ingen okej orsak att inte göra det! hoppas att solen skiner då, så slipper vi stå och huttra. iaf, nu ska jag fortsätta med mitt pluggande och maila engelskan till Liss. för nu kommer jag inte på något mer så det får helt enkelt räcka.

so long!

Dagens citat: Johnny Depp/ Pirates of the Caribbean 3

Kommentarer
Postat av: Peter

Hahaha tamponsjukan. Bra att hon inte sa det framför klassen ;). Good day

2008-05-22 @ 20:20:31
Postat av: Madde

Joo men sanna, man får helt enkelt vänja sig vid våran något udda biblotikarie :P hahaha hon är fan inte liiite konstig ;D snart får jag se dig, hoppas du inte är lika röd så hon tar erat samtal igen muhahaha
pussis

2008-05-23 @ 09:45:14
URL: http://stadig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0