Friluftsliv

av någon anledning publicerades inte inlägget igår...

idag skulle jag, Malin och Kira vara funktionärer i Huddinge. Det var barn med olika sorters funktionshinder som skulle ha friidrottsdag. jag måste erkänna att jag var mycket skeptisk i går när jag pratade med Malin. jag tror att hon också va de faktiskt. iaf, klockan 07:30 skulle vi träffas på Tullinge station, Tarja (kiras mamma) va snäll och körde oss till Källbrinks IP där vi skulle vara. alla funktionärer skulle anmäla sig 08:00. jag och Kira skulle stå vid löpningen och Malin skulle hålla till vid anslagatavlan. det slutade med att Malin begav sig till längdhoppet, vilket jag och Kira också gjorde efter att våran funktionärsledare insett att det bara behövde vara 4 st vid löpningen. så vi va tillsammans hela dagen :)

vädret va inte det bästa och vi stod och små huttrade på morgonen, men vid lunch skulle det spricka upp förutspådde jag, då började Kira mobba mig för att jag sa spricka upp, det var typiskt ett Malin ord tyckte hon. men jag hade rätt! de sprack upp och blev jättefint. vi va klara vid halv 1, då lämnade vi in våra västar, tog bröd, dricka och en sallad och gick till bussen. jättebra att bussarna går en gång i timman och efter typ 12 går det ingen buss förens vid 15, så vi gick ut till stora vägen för att ta 172. som tur va behövde vi inte vänta länge. och jag kom hem vid typ 3 och då gick jag till ilse och sen cyklade jag hem.

tråkigt att vi missade hypnotisören (stavning?) som skulle komma idag, men jag hoppas att jag får se någon hypnotisitör någon annan gång. pluggandet har gått förvånansvärt bra faktiskt, vilket höjde mitt självförtroende en aning :) känner mig dock fortfarande fruktansvärt opepp för skolan. men skönt att träffa ida så vi kan prata om OTH. tittade på Sagan om Ringen igår efter pluggandet, kändes bra att varva ner. det är riktigt fina filmer måste jag säga. pappa kom också och gjorde mig sällskap. Viggo Mortensen som spelar Aragorn fyller tydligen 50 iår,,, vilket man inte kan tro. och sen ska Aragorn tydligen vara 87 i filmerna. Yeah right säger jag. men om jag kommer se ut sådär när jag är 50 kommer jag inte klaga!!

imorgon är det matte plugg och öppethus på Friskolan :) syrran ska visa sin deckare, kommer bli kul. hoppas att det är någon jag känner som ska dit, så slipper jag sitta själv som ett ufo..

42 dagar kvar tills jag får ta bort min tandställning och jag är helt salig!!

Dagens människa: Viggo Mortensen

Viggo får bli dagens människa, inte bara för att han är dödligt snygg utan också för att han är en mycket duktig skådespelare. Exempel på filmer han har varit med i: Sagan om Ringen 1-3, Hidalgo, A History of Violence, Eastern Promises och 28 dagar. Viggo fyller som sagt 50 i år, vilket absolut inte syns. kul för honom säger jag...
image6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0