helgens bestyr :)

måndag, solen skiner och det är faktiskt varmt :) inte tropiskvärme kanske, men varmt. har haft en lugn helg och inte pluggat ett dugg. i fredags träffade jag Emelie och vi lagade mat och snackade skit, mysigt. sen bokade vi vandrarhem och planderade tills jag åkte hem. i lördags var de jobb och det va trevligt. sista helgen med Maja, nya schemat börjar gälla idag så då byter hon helg. tråkigt, men Hanne kommer jobba istället :)

igår åkte jag in till södertälje med mamma, pappa och Bella. Bella skulle dansa på Torekällberget så familjen R åkte dit och var självklart moraliskt stöd...de duggregnade och va kallt som fan, men de va trevligt också. sen övningskörde jag med pappa och det gick mycket bra! :) trampade ner till Ilse på mammas hoj och köpte kakor och iste på vägen. sen svullade vi som satan och kollade på Into the Blue. alltid trevligt hemma hos familjen H. på kvällen gick jag ut med Molly tillsammans med pappa och sen kollade vi på National Treasure 2 och den va bra. de blev lite sent, men jag började 10 idag så de funkade :D

i lördags kväll var det en lite tillställning för Malin och Issa som har fyllt 18. vi skulle träffas 18:30 och jag va laddad som attans. började göra mig iordning efter jobbet, men som alltid blir det inte som man tänkt sig. tåget skulle gå 16:57 så pappa skulle köra mig till stationen. jag hade allt planerat in i minsta detalj, kläder, skor allt!! men när jag skulle sätta på mig min tänkta outfit ser jag ut som en korv som väger 250 kilo, jag blev frustrerad, irriterad och emotionellt rubbad. så jag gav mig på nästa outfit, och nästa, och nästa och så höll det på tills jag satte mig ner på toan och började gråta. men mamma kom och räddade mig, vi provade och provade och provade och tillslut ringde vi Bella som var inne i tälje och dansade. hon sa vad jag skulle ha på mig och de körde jag på sen. åkte med pappa till tälje (han skulle hämta Bella) och där hoppade jag på tåget till Tullinge. jag blev lite tidig och sen gick jag till Ida, där jag träffade Johanna och så begav vi oss av.  det va väldigt trevligt, maten va god (plastbesticken kanske inte funkade lysande, men händerna fanns väl till hands) alla va glada och jag hade jättetrevligt.

dags att återgå till skolan.

so long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0