Jag kommer nog alltid att vara en medelmåtta i andras sällskap...

egentligen skulle inte det här vara ett depp-inlägg, men nu blir det så iaf och jag kan nog inte påstå att det är ett depp-inlägg, snarare mer av ett konstaterande.

Jag fick G på naturprovet idag, de kanske är ett bra betyg för en del, men jag hade ett starkt VG när jag gick ut nian. så vad fan är det som har hänt? jag brukade vara bra på naturkunskap, men nu verkar min förmåga ha lagts på is och sjunkit fortare än Titanic... och jag känner mig som en medelmåtta med tanke på min umgängeskrets. jag vet att man ska vara glad för att det går bra för andra, och det är jag verkligen tro inget annat! men när blir det min tur?

ska det vara såhär resten av mitt liv, ska jag alltid känna mig lite sämre, lite mer korkad än vanligt när jag är tillsammans med människor som det går bra för? självklart är jag glad för deras skull, men borde inte något som jag är bra på komma snart? eller kommer det alltid att vara så att någon behöver känna sig lite sämre hela tiden? jag fattar inte, någonstans borde det väl finnas en liten 15-minutes-of-fame till mig, och även om det går bra kommer det alltid någon och har lyckats bättre och då småler man fånigt och tänker nästa gång sanna, då får du till det. men den där "nästa gång" kommer liksom aldrig och jag är trött på det nu. kan det inte vara någon annan som det går dåligt för. nu menar jag inte det här för att vara elak, och alla har väl våra egna gränser för vad vi anser vara lagom bra, lite mer bra och bäst. men mina bäst verkar alltid ligga under alla andras lagom bra...

so long!
och det känns som att jag har gett upp dagens människa, men det kommer igen. snart, tror jag. om jag orkar.


Kommentarer
Postat av: Ilse

Du är aldrig en medelmåtta för mig :)

2008-05-12 @ 23:12:30
URL: http://outcast.blogg.se
Postat av: Maria

Vi kan bilda klubb... Jag är en av de sämsta i min klass, jag har nästan sämst betyg... Kul när man går i en klass där resten har minst 18.0 i betyg... I grund fick jag aldrig ett IG, nu har jag flera stycken på nacken. KUL!

Du är långt ifrån medelmåttig, du är jättedunderbra, och det är det inte många som är, jag lovar! Och om du ändå prompt tkr att du är medelmåttig, så kan vi två vara medelmåttiga tsm :)

2008-05-14 @ 18:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0