Jag vilar bara sidan.

uppdateringen är inte bra alls. jag har haft häcken full och därför kommer detta inlägg vara jobbigt långt.

i torsdags skulle dom som ville åka ut till Bellas land på Bullandö och sova där till fregad, för då var det klassensdag. självklart skulle jag, Kira, Madde, Malin och Ida ut dit. jag  backade in min gigantiska och extremt otympliga väska i Bellas bil, så att jag skulle slippa konka runt på den. sen följde jag med Ida hem, hon packade och vi snackade lite skit. 14:42 skulle vi ta tåget från Tullinge till Slussen och där byta till en buss som gick till Bullandö. självklart stannar tåget i Årstaberg pga teknisktfel och jag och Mailn fick panik. när va satt där och väntade kom tåget som gick en kvart efter vårat och stannade på andra perrongen, vi tre flyger ut ur tåget och hoppar på det andra. och när vi precis har kommit in stängs dörranra på det andra tåget och det åker iväg. i vilket fall som helst va paniken total hos alla tre och vi hoppade av i Södra, sprang till tunnelbanan vid medborgarplatsen och tog tunnelbanan till slussen, sen sprang vi till bussterminalen och såg att bussen som vi skulle ta stod och blinkade (alltså vilken tid bussen skulle gå och det betyder att den typ har åkt) så jag, som hade minst packning, sprang för kung och fosterland för att hinna till bussen och stoppa den. vilket jag naturligtvis gjorde och vi hoppade på bussen och pustade ut :D

när vi kom fram till Bullandö stog Kira och Madde och väntade, sen gick vi till Bellas stuga och installerade oss i de hus som Kira hade paxat. sen roade vi oss med att hoppa studsmatta, snacka skit och leka diverse lekar. vi käkade de som vi hade fått från skolan, sen drog vi i väg och spelade fotboll. de va skit kul, innan jag brakade in i Schiller och vrickade min fot, de gjorde svin ont och jag hade dessutom fått en smärre astmaattack, bra jobbat! sen linkade jag tillbaka till stugan och konstaterade att min fot hade börjat svullna. vi gav oss iväg till vattnet och de badades och ojades, vattnet va skit kallt, men min fot domnade bort och det slutade att göra ont, så det va bra. när vi kom tillbaka till stugan grillade vi marshmallows (stavning!?) och skrattade gott åt Schillers grillkunskaper. vi utsåg honom till marshmalllows expert och han tog sin titel på fullaste allvar.

så småningom började några samlas på studsmattan och skvallra, några bastade och några gjorde annat. jag lyckades göra alla tre saker :) tillslut satt alla på studsmattan in rullade i täcken och filtar, packade som sillar och frös. vi insåg att studsmattan nog skulle rasa och därför begav vi oss in i våran stuga. klättrade upp på loftet där vi skulle sova och fortsatte snacka, det va otroligt trevligt och jag kan nog säga att alla hade jävligt trevligt :) tillslut droppade alla så småningom av och vi gick och la oss. klockan fyra somnade jag och vaknade av att Ida (den jäveln ;D) tattade min sovsäck, men jag delade med mig såklart. vi gick upp nio och kände oss ungefär så fräsha som man gör efter fem timmars sömn uppe på ett loft med dålig luft och varmt som fan.

på fredagen kom iaf resten av klassen och vi umgicks och hade trevligt. men jag måste säga att jag hade roligare på torsdagen. jag fick iaf åka bil med Martin hem för att jag inte kunde gå på foten. väl hemma tog jag en dusch och peelade mig tills jag va röd. 17:51 tog jag bussen in till tälje för att möta Gustav och äta middag. vi käkade på restaurangen under donken, jag har ingen koll på vad den heter. och sen gick vi spontant på bio. mycket trevligt :D måste tillägga att Gustav bjöd på maten, tack för de! :) sen åkte jag hem, somnade som en stock och vaknade halv nio av mamma som trodde att jag hade försovit mig, vilket jag inte hade. sen gick jag upp nio, käkade frulle och åkte till jobbet. jag jobbade i fem timmar i ett zombie liknande tillstånd. fick med mig bananer och bullar hem till familjen :) alltid gott. sen borde jag har pluggat när jag kom hem, men jag orkar fan inte. så de har jag inte gjort, och jag har inte det minsta dåliga samvete, trots att jag har sociologiprov på måndag. ska plugga nu tror jag.

hoppas att Ilse, Frida och Gustav har det trevligt på maskeraden dom är på idag :D känns ruttet att jag inte åkte hem till Ilse innan. känner mig elak och har dåligt samvete... fan! nu ska jag ta tag i sociologin.

so long!

Dagens citat: en halvlullig Samme på loftet i Bellas stuga. han använde meningen när han förklarade för Kira att han inte alls sov xD

Kommentarer
Postat av: Ida

haha men din sovsäck såg så mysig ut :D

2008-06-01 @ 14:15:40
URL: http://magiskmentragisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0