Minnen...

igår när jag kom hem från Friskolan insåg jag att jag saknar stället. mycket faktiskt. de kändes fint och sitta där och kolla på syrrans deckare, jag har ju faktiskt också gjort samma sak en gång. de va mycket nya människor, de va ju faktiskt 2 år sen jag slutade. alla små barn hade blivit stora och jag kände mig gammal och tantig. egentligen var det bara lärarna som var samma, eller som jag kom ihåg dom iaf. träffade några gammla klasskompisar och vi snackade minnen och hur vi hade haft de.

i början av nian va de nog ingen i klassen som tyckte om varandra, bara dom man umgicks med och kanske knappt dom heller. men under klassresan till Göteborg blev alla helt plötsligt bästa vänner och ingen ville sluta nian. vilket kanske va lite konstigt med tanke på problemen vi haft innan.

men när vi väl skulle säga hejdå till klassen, hejdå till friskolan och våran trygga lilla idyll i Järna och fortsätta ut i den stora världen blev alla som fört mest oljud och sett sig själv som coola, skraja och höll krampaktigt i varandra när vi snyftandes framförde den absolut sämsta verisionen av "What a feeling". men vi hade a hell of a good time och jag saknar klassen. fast vi kanske inte hade så trevligt alla gånger. men vi hade riktigt kul ute på Järna Vildmark när vi skulle tälta och leva lantliv. när vi badade, paddlade kanot och bastade. fan va kul vi hade. eller när vi skulle bestämma vart vi skulle åka och hur länge vi skulle vara borta. hum, orimliga mål har haf hört förut, men min klass tog nog hem vinsten. resa till Grekland, 25 stycken, mitt i sommaren och vi hade inte ett korvöre. hur tänker man då? ja, inte alls skulle jag vilja säga. men som sagt, Göteborg va jättekul.

hittade t-shirten som all fick när vi slutade. de står mycket trevligt på den. och jag tänker genast på musikalen. de va en rolig grej vi gjorde i hop och den blev faktiskt riktigt bra, sången va kanske lite tveksam, men den blev lyckad. och vi hade jävligt roligt! :) ja, friskolan kommer jag alltid att komma ihåg, med både glädje och irritation. och jag tycker att det kommer bli intressant när vi har en liten återträff om några år...

min nostalgiska tripp får sluta här med ett citat från Tomas
- julskinka, följt av asgarv.
ni som inte va med oss den dagen fattar inte, vilket är helt naturligt för Tomas och Ilses humor tillsammans va inte alltid lätt att fatta ;)

Kommentarer
Postat av: Ilse

den är aldrig lätt att förstå

2008-05-07 @ 18:16:16
URL: http://outcast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0