Nu landar vi!

fredag, fan va skönt!!

idag ska jag på make-up kurs med Maria på Make Up Store :) kommer bli jättekul, de va längesen vi träffades och gjorde något bara vi, så de är kul.

höll förövrigt på att få betala 1200 kr i böter idag på bussen för att min korkade syrra hade glömt att lämna tillbaka mitt busskort. hon dansade i går så då brukar hon få låna mitt kort, men hon lämnade som sagt inte tillbaka det. detta upptäckte jag när jag skulle gå på bussen i Järna, som tur var hade jag min bussremsa (som är obligatorisk för oss utan plus kort) jag behövde inte visa min remsa förens jag skulle gå på 713 till skolan. för att diskret smita förbi, men busschaffisen ville kolla ingående på remsan och sa :

Hon: vart har du åkt ifrån?
Jag: ehhh,
Hon: vet du inte vart du har åkt ifrån
Jag: jo, östertälje.
Hon: egentligen ska di böta 1200 kronor för att du inte har giltligt färdbevis. det kostar 3 stämplar till Tullinge,
Jag: asså jag sa till han på Östertälje station att jag skulle hit och då stämplade han bara.
Hon: ja då gjorde han fel.
Jag: mm, och det borde väl han veta?
Hon: ja det borde han, men nu vet du det till nästa gång. 1200 kan man ha roligare för.
Jag: mm..

sen när vi kom fram till skolan och hon skulle stanna sa hon i högtalaren.

- vi har nu kommit fram till skolan, och jag vill tacka alla elever för ett trevligt samarbete.

då undrar jag vilket samarbete? jag fattade ingenting, men eftersom jag inte låg så bra till hos henne så log jag störst av alla. sen gjorde jag sällskap med Issa till skolan och nu sitter jag och skriver kärleksuppsatts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0