Jakten på de perfekta vantarna!!

Måndag, känns surt. Helgen gick för fort... som vanligt. Tittade på Corpse Bride och Freaky Friday innan jag kröp ner i sänge (ifs låg jag i sängen och kollade på film men anyway) mycket fina filmer båda två :)

spenderade lördagen och söndagmorgonen i Nyköping hos Jenny, tjejerna var så klart med och vi firade hennes födelsedag :D jättetrevligt verkligen och alla var på strålande humör :) det var tänkt att vi skulle shoppa i Nyköping, men alla hade så mycket att plugga så vi åkte hem. Själv förträngde jag matten och krattade löv med mami xD sen satte jag mig med matten, insåg att jag inte fattade ett piss, slutade och satte mig framför datorn. sen var det One Tree Hill och Gossip, sen film :) mer hann jag inte med.

idag var det då dags för jakten på vantarna, de perfekta! eftersom mina tidigare råkade glömmas på tåget -.- mina kriterier var :
- svarta
-stickade
-fodrade
-utan något grejs på (typ broderi eller så, skimmrande pärlor hade varit katastrorf)

det enda jag hittade var:
-vita, gröna, lila, oranga, eller svarta med massa andra färger.
-virkade eller eventuellt någon konstig form av tyg
- utan foder så händerna fryser ändå = vantarna är helt onödiga
- dom svata vantar som fanns hade extremt massa broderier på (dock inga pärlor)

detta ledde till att jag (efter några högljudda suckar) satte mig ner och började gräva runt bland alla vantar i hopp om att hitta ett par gömda bakom resten. efter mycket om och men hittade jag ett par gigantiska, hjälp tänkte jag! det är Hagrids vantar dom har börjat sälja... jag letade därför vidare och fann tillslut en hög med stickade vantar, utan broderier, fodrade och utan grejs. Great tänkte jag, men sen tog det 100 år att prova och se vilka som var skönast... jises, jakten var inte lätt, men jag hittade mina vantar och triumferande gick jag ut från Åhlens. 

sen hittade jag maskara, deodorant och täckstift som också följde med hem :) i morgon ska vi träffa Kim coch fira Ilses födelsedag :) lovely!! allt kommer bli strålande! 

so long!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0