Swedish Aire Force

Internet har strulat så inlägget om Saco-mässan kommer nu.

Alla treor skulle då på Saco-mässan i dag, i Älvsjö. Vi kom dit vid nio och jag, Ida och Emma knatade runt tillsammans och blev anfallna av alla olika typer av skolor här är ett exmepel:
Killen : vill du bi civil ingenjör
Jag: nej
Killen: Är det säkert, för vi har massor av bra program
Jag: ledsen är inte intresserad
Killen: fyll i här så skickar vi en katalog hem till dig
Jag: jag vill inte ha en katalog
Killen: den är jättebra och nu om du fyller i här går jag och hämtar tuggummin till dig.
Jag: får jag tuggummina även om jag inte fyller i?
Killen: ehm, ja det får du.
Jag: ge mig tuggummina då, jag vill inte ha en katalog....

Jag tror han blev lite ledsen så jag fyllde i iaf... sen gick vi förbi Försvarsmaktens tält. Jag drog tag i Ida och pekade på en kille. Jag lovar att jag aldrig har sett en så snygg "normal" kille någon gång. Stridspilot var ha också... mumma! Jag och Ida tänkte då att : Här kan vi stanna och titta ett litet tag. Bara på piloten då alltså. Sen kom det en överste eller vad han va och frågade om vi ville göra ett test, och det ville vi förstås ^^ hehe. Hur som haver, vi gjorde det iaf och Ida prickade in alla rätt (som vanligt) så hon fick skriva in sig så skulle dom dra lott sen om vem som fick gå med på en guidad tur i en u-båt. Så jädra ballt!!

vid fyra ringde Ida, hon skrek i telefonen, jag fattade ingenting med skrek lika mycket jag xD när hon hade lugnat sig hörde jag mellan skratten och skriket att hon hade vunnit! Jag va tvungen och sätta mig ner, mitt på köksgolvet började tårar av lycka rinna ner för kinderna. VI skulle få se en u-båt, en riktig u-båt!! Så på söndag gäller det, 12.30 på Skeppsbron vid Slussen. Jag är redan nervös...

so long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0