da´n före da´n

I dag är det sista dagen som omyndig tonåring. varför pirrar det inte alls i magen? lugnt som en filbunke där inne.... sista dagen som tonåring har jag spenderat med att plugga, träffa Frida, ta en glass med Emelie och inte gjort ett skit xD rätt lame faktiskt, men man måste ju ha några sånna dagar också.

kanske kommer jag vakna vid fyra i morgon bitti, som man gjorde när man var liten, och sen ligga stel som en pinne för att man är så spänd på vad man ska få, om man kommer gilla det eller inte osv osv.. sen när man väl hör familjen i trappan, mamma som viskar 123 blundar man förstås för att det ska se ut som man sover, för allt blir mer spännande då. och sen ska man slå upp ögonen och svara: nej jag vaknade precis, när mamma frågar om jag legat vaken, för det är så man alltid svarar. och i år kommer det vara helt sant, jag kommer sova som ett barn, vakna och irriterat tänka vafan dom är så tidiga för, kolla på klockan och inse att det inte alls är sant, att det bara är en helt vanlig dag, förutom att jag förväntas bli vuxen..

jag känner redan ångesten...


Kommentarer
Postat av: Ilse

åh grattis i förskott då :D <3

2008-09-24 @ 21:36:23
URL: http://outcast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0