Vuxenlivet?

Ja, eftersom jag snart fyller 18 har jag funderat på vad som är så fantastiskt med det. jag har kommit fram till följande :

förutom att man känner sig ruskigt vuxen och fullkomligt stentuff får man handla drycker som inte överskrider en alkoholhalt på mer än 3,5 % helt lagligt på Ica, jag får också handla en obegränsad mängd snus och ciggaretter så länge plånboken tillåter, jag får helt lagligt supa arslet av mig på alla coola "it" ställen inne i stan, så länge jag kan kontrollera mig sjävl och har någorlunda ekonomiska förutsättningar för detta, jag få också ta körkort, så länge jag har ekonomiska möjligheter eller väldigt givmilda föräldrar, jag får tillgång till alla mina hemliga konton som mina föräldrar satt in pengar på under mina 18 år i livet, det är också okej att gifta sig, förutsatt att jag har någon som är intresserad. Jag får också åka vart jag vill utan mina föräldrars vetskap, jag slipper släpa hem alla jobbiga papper från skolan, kan bara skriva under själv, men då måste jag öva på en signatur så att jag slipper skämmas...

men framför allt förväntas jag bete mig vuxet, och vad innebär det? att jag ska kunna ta hand om andra? jag kan ju knappt ta hand om mig själv! eller betyder det att jag ska börja ta konsekvenserna av mina handlingar? hur vet jag vilka som är konsekvenserna om jag aldrig har behövt ta ansvar innan?

vuxenlivet är ett mycket mystiskt påhitt! men förhoppningsvis kommer jag levande ur det också....

so long!

Kommentarer
Postat av: ilse

lycka till med att bli vuxen jag har två månader på mig :D

2008-09-19 @ 22:48:21
URL: http://outcast.blogg.se/
Postat av: Peter

ingenting behöver ändras egentligen, dagen du fyller 18 är du ju bara 1 dag äldre än när du va 17 ;)

2008-09-21 @ 20:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0