Arbetslös AB

Idag var då första dagen som arbetslös, eller jag har jobb i 4 lördagar till. Men jag har inget att fylla ut med under veckorna så jag är arbetslös.... Fab, eller sjukt ofab faktiskt. Jag har chillat med I inne i stan dag. Hon skulle registrera sig vid Filminstitutet på Gärdet så vi tog oss dit, registreringen gick på 5 sekunder, blankt! Sen åkte vi buss till Djurgården och gick till Kungshallarna för lite mat! Vi gick vid vattnet och såg extremt fina båtar, liksom varför har inte jag en sån? Hur som helst, vi käkade och gick sen och fönster-shoppade eftersom vi är luspanka. Jag hittade rätt mycket som jag vill ha, en väska, skor och lite annat höstigt! Egentligen vill jag inte ha höst för då blir det kallt, me man kan inte komma ifrån att det är lite mysigt.

Vi satte oss på tåget vid 17 och drog hem till I för lite film/häng. Tror faktiskt att jag ska förlora min Gudfadern oskuld kväll, känner mig alltid mobbad när folk börjar prata om Gudfadern och hur bra dom är. Kanske dags att börja förstå vad folk ser i dessa filmer. I sitter här med sin kalender och skriver i alla datum för tentor och hemskrivningar.

Nyss...

I: Jag slutar klockan fyra på måndag, FYRA! Förstår du det?
Jag: Själv är jag arbetslös och ska sova till elva.
I (utan att riktigt ha lyssnat): Jag har en hemtenta här som är på en vecka, EN VECKA! Förstår du det?
Jag: Fan vad glad jag är att slippa skolan, shit! Den tentan kommer vara sjukt stor, liksom 50 sidor eller nåt
I: Jag hatar dig.....


HA! Jag känner genast att jag gjorde rätt som inte började skolan direkt efter gymnasiet... Vem vill inte vara arbetslös i ett år innan man börjar skolan igen?

Vi skulle ta en Chai Latte på Waynes innan vi satte oss på pendeln. När det är våran tur står jag först av oss två. Detta är konversationen som utspelar sig:

Jag: Hej! En liten Chai Latte att ta med
Han: En mellan eller stor?
Jag: En liten....
Han: Vi har bara mellan eller stora
Jag: Jaha, ja men en mellan då

Killen slänger fram något i en plastmugg och sugrör. Jag tittar mycket märkligt på detta och sen tittar jag på I och skakar på huvudet. Fortsättning....

I: En likadan
Killen tar då en plastmugg och fyller den med is
I: EEH, ursäkta! Jag vill ha en varm
Killen: Men du sa ju att du skulle ha en likadan... (I muttrar tyst till mig: Det var innan jag visste att den var kall)
Han gör iaf en varm, i en kopp
I: EEH, ursäkta! Att ta med!
Han: Jaha...


Jag får alltså en KALL Chai Latte storlek MELLAN.. Jag ville ha en LITEN och VARM... I får nästan en kall och mellan, men tillslut får hon en varm och mellan... Jag blir irriterad, kom igen liksom! Vad var det i min beställning han inte förstod? Jag var hur som helst lite bitter när vi gick därifrån... Lite lik historian med Cheesecaken som blev en Devilscake. Jag blir liak förvånad varenda gång, lyssnar dom inte på vad kunderna säger? Jag blir lite trött men mest ledsen, hade jag velat ha en KALL och MELLAN hade jag väl bett om det? Smaken var det inte så stor skillnad på, men jag ville ha en VARM och var inställd på det...

Nu är det dags att göra sig beredd på Coldplay domumentären 20.00 på Svt 1, missa inte den!!

Kommentarer
Postat av: M

Inget fel med att vara arbetslös!

2009-08-18 @ 21:40:37
URL: http://skenbar.blogg.se/
Postat av: Ilse

svikare, vi skulle ju se gudfadern :O

2009-08-18 @ 21:55:11
URL: http://ilses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0