Batman Begins

Det var alltså Batman Begins idag på trean, första Batman filmen som Christian Bale är med i. Den andra är som bekant The Dark Knight. Jag har sett den här filmen flera gånger och jag tycker den är bra! Man får veta bakgrunden till hur Batman blev Batman. Det är Christopher Nolan som har regisserat den och han gör det bra! Christopher har även regisserat The Dark Knight och The Prestige. Andra kända namn i filmen är Katie Holms, Liam Neeson, Gary Oldman, Michael Caine och Morgan Freeman. Ibland kan jag tycka att det blir lite överdrivet, som Batmans röst till exempel. Christian Bale gör annars ett mycket bra jobb i filmen men rösten blir väldigt dramatiskt och det blir lite löjligt. Men i det stora hela är Batman Begins en film man bör se, den knyter ihop säcken med The Dark Knight samtidigt som den öppna för The Dark Knight i och med att Jokern presenteras snabbt i slutet. Action, allvar och humor blandas på ett bra sätt och jag tycker att filmen är mycket bra. Det händer något hela tiden och den är inte för lång heller.

Det jag tycker är tråkigt är dom som bestämmer när man ska klippa in reklam i filmen, de måste vara människor som inte tittar på själva filmen utan bara på tiden och klipper där det känns bra. Reklamklippare eller vad det nu heter måste bli bättre på att klippa för reklam, det är skittråkigt att titta och så bryts det för reklam mitt i en replik, inte okej. Helst skulle jag se alla filmer utan reklam för reklam förstrstör verkligen hela stäminingen. Reklam är endast bra när man måste gå på toa.

Hur som helst, Batman Begins är en bra film och jag tycker man ska ha sett den ialla fall en gång.



Hur löjligt Batmans röst än kan bli är det sjukt mycket power i slutet när Batman står på taket med Jim Gordon. Det är musiken, bakgrunden, själva scenen och hela känslan som gör att jag ryser i hela kroppen.

Jim Gordon: I never said, "Thank you."
Batman: And you´ll never have to.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0