En tanke

Eller snarare mer en fråga, när går en idoldyrkan till överdrift egentligen? Det är allmänt känt att min kära vän Ida och jag har en extrem passion för den fantastiska och extremt begåvade Johnny Depp, vilket inte är så konstigt med tanke på att han är den i särklass bästa skådespelaren som finns och han är en sån fin människa. Nu undrar säkert någon hur jag vet det, har jag träffat honom osv, svaret är nej jag har inte träffat honom, skulle jag det vore jag död, jag skulle svimma eller gå in i någon form av psykos.. så jag har egentlgen inget att falla tillbaka på när det kommer till hans personlighet, jag har ju inte kunnat göra en egen bedömning, men där har ni helt fel mina vänner! Jag har något att falla tillbaka på, de få intervjuer och tv-program han har gjort bevisar bara det jag hela tiden visste, han är genom god och helt underbar! Nu till den verkliga frågan, när man blir en stalker eller på något sett besatt.. Jag ska nu räkna upp det som jag och min vän faktiskt gör som har med den här gåvan att göra... 

         

  • vi firar hans födelsedag, tillsammans. Då äter vi gott och kollar på några av hans största filmer
  • vi har pirates- maraton minst två gånger om året
  • vi har rena Johnny-maraton och kollar på våra favortifilmer
  • vi kan prata om hans filmer, hans utseende och hur genialisk han är i flera timmar
  • det är givet att vi finns på plats när det är premiär av en ny film
  • så fort vi läser eller hör något nytt om honom ringer vi eller messar vi varandra på en gång, oavsett vilken tid på  dygnet det råkar vara
  • kräver en ny film att man är utklädd på någon sätt (läs pirates) så dyker vi upp i full mundering utan att skämmas det minsta
  • skulle någon i våran omgivning påstå att den här mannen är dålig eller på annat sätt smutsa ner hans rykte  försvarar vi självklart till 300 % 
  •  födelsedagspresenter har hittills alltid haft Johnny inblandat på något sä
  • vi har inget problem att prata med affischerna som klär våra väggar i våra rum, han lyssnar alltid
  • flertalet i våran omgivning påpekar ständigt att hjälp finns att få
  • det är inte konstigt att vi sitter och säger repliker till varandra och den andre ska gissa från vilken film
  • det är inte heller konstigt att vi i speciella stunder använder oss av repliker för att beskriva en känsla eller en speciell händelse
  • ser vi en bild eller liknande av honom har vi med största sannolikhet köpt den inom loppet av 20 minuter (jag har försökt att köpa en bild av honom på bion i södertälje)

Jag vet att många (speciellt tjejer) håller med om att Johnny är snygg som Jack Sparrow, vilket jag helt klart förstår! Men det är den enda, det är nästan ingen som ser hans skönhet i mer än den filmen. Jag väljer att inte se dessa människor som fans utan bara sånna som ser hans utseende. Jag och Ida tillhör verkligen inte den här kategorin, för oss handlar det inte bara om utseendet utan om personlighet, karisma men framförallt om skådespeleri, det finns inte många som är i samma klass som Johnny, det är inte många som kan göra det han gör, alltid sätta sig in i rollen och ta det på allvar. Vilket jag beundrar honom för. Det är säkert hur löjligt som helst att säga att han är en av mina förebilder, jag är tjej och fövräntas därför ha tjejer som förebilder, men vet ni.. det skiter jag i, det här är en kille som är så fantastiskt att hälften skulle räcka och bli över. Jag älskar honom helt enkelt, så mycket som man nu kan älska en kändis. Det är säkert någon som sitter där ute och undrar vilken sjuk människa jag egentligen är, jag tycker det är tråkigt i så fall, det är en riktigt fin upplevelse att sitta i biomörkret och se honom i filmer, eller läsa recsensioner om en ny film. Det bästa med allt det här är att det finns en människa som är lika kär som jag, Ida. Jag trodde inte att det skulle finnas någon som var som jag, men oj så fel jag hade och det är jag glad för! Nästa premiär är Alice i underlandet och Johnny ska göra The Mad Hatter och jag ser fram emot det här med spänning!!


                                                 

Nu blev den övre bilden grotestk mycket större, men det jag menar är att folk inte ser skönheten i Edward. Rollen är spelad med så mycket kärlek och känsla att det gör ont att se den filmen, kolla så kommer ni förstå. Killen är fantastisk


Kommentarer
Postat av: Mrs Sparrow

När jag vaknade för en halvtimme sen ville jag mer än någonsin att någon skulle döda mig. Men jag drog mig bort till datorn och klickade in på din blogg, läser inlägget och allting känns MYCKET bättre. Vi behöver hjälp, utan tvekan, men jag väljer att bortse från det tills den dagen jag blir tvångsintagen någonstans!

2009-08-14 @ 11:33:47
URL: http://magiskmentragisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0