Britney Spears och Harry Potter

Hittills har veckan varit fylld med mycket äventyr måste jag säga. I måndags var det dags för Britney! Och som vi hade laddat, i våras hämtade vi ut biljetterna så det var ett tag sen. Jag, Ida, Malin och Johanna var det friska gänget som skulle till Globen. Min klocka ringde inte, så jag kom en timme senare än dom andra till Globen (för att vara på den säkra sidan skulle vi åka in vid tolv, vi trodde att det skulle vara sjukt mycket folk, det var det inte) ungefär 30 personer satt i kön när jag kom. Jag blev mycket förvånad faktsikt, trodde att det skulle vara mycket mer männiksor. Efter ett tag kom Macho-vakten, han var inte alls macho. Han oroade sig för det massiva tryck som skulle bli några timmar senare. En hake, det satt inte en djävel efter Nader och Dawid (göteborgare som vi började prata med, sjukt sköna!) så vi förstod inte rikigt vad han var orolig för. Vi flyttade iaf som han sa, bäst att vara samarbetsvillig från början. Sen fick vi tre flytta tillbaka för att Malin hade nummer 31, det var nummer 32 och upp som skulle flytta. Nader och Dawid fick dock inte flytta så jag och Ida gjorde en insats med total övertalningsförmåga och Macho-vakten gav med sig. Yes!

Hakim och Knappen underhöll i någon minut och sen kom det en mycket lättklädd kvinna som uppträdde märkligt, ingen i publiken hakade på hennes förtvivlade försök att hotta upp alla. Britney kom på scenen vid 9 eller halv 10. Hon var grym! Jag blev lite besviken över att det bara var Everytime som hon körde live, dock rös jag ner till tårna så det gjorde hon bra. Hon är en skuk performer och dansarna till alla låtar var verkligen duktiga! Till varje låt var det sjuka dansnummer och uppträdanden. Tycker också att Britney ska vara blond, är hon brunett smälter hon in i mängden och sticker inte ut. Mer blont Brittan!!

Harry Potter var det dags för i Tisdags natt, bion skulle börja 23.59. Jag hade väldigt höga förväntningat eftersom boken är så bra. Med tanke på vad dom har lyckats göra med 3:an-5:an vet jag att det kan bli en total flopp. Men jag måste säga att dom gjorde det bra. Början var helt åt skogen och jag började fundera på om det var fel film dom hade satt på. Det tog sig så småningom fast det fanns stunder då jag mest satt och inte fattade vad som hände. Malin, jag och Ida kom fram till att filmen var bra, men vill man gå in och krossa kan man göra det också utan problem. Jag gillade att det var mycket humor i den, det blev mycket skratt och sånt är alltid roligt. Jag och Malin sov hos Ida och vid 3 åkte jag hem, i den totala värmen och den totala brist på funktionsduglig mobil. Vet inte vad som hände men arg var jag.

so long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0