Thailand?

Ja alltså jag har velat åka till Thailand, Ida och jag funderade på Thailand, Paris och New York, det blev Paris som bekant, hehe. Nu kom min mamma precis in i mitt rum och sa att det fanns resor till Thailand för 5 500 inklusive 4 stjärnigt hotell. Fint sa jag och förstod liksom inte vart hon ville komma med konversationen. Tillsist kom bomben;

Jag: vad försöker du säga egentligen?
Mamma: jaha, ja alltså att ni kanske ska åkta till Thailand istället för Paris
Jag: what?
Mamma: ja men det är ju varmt och man gör nästan inte av med några pengar, det är väl bra?
Jag: ja det är jättebra om man nu vill åka till Thailand
Mamma: ja men det vill ni väl?
Jag: nej mamma det vill vi inte
Mamma: nähä, jag trodde alla vill åka till Thailand

sen gick hon... Alltså jag blir lite irriterad, vad är det jag konstant pratar om nu för tiden? Åka till Thailand och inte göra av med pengar? Jo för så var det ju -.-
Förstår inte varför hon alltid måste få mig att ändra mig eller komma med förslag som ska låta bättre än mina. Sen jag började 2: an på gymnasiet ville jag ta studenten, jag var så skoltrött så det var inte sant. När vi väl tog studenten ville jag jobba, jag vill fortfarane jobba, minst ett år för att få tillbaka suget efter skolan. Mamma säger till mig minst en gång i veckan att hon tycker att jag borde söka enstaka kurser. De första gångerna svarade jag bara nej men nu blir jag arg, riktigt arg varenda gång hon börjar med sitt prat, hade jag velat plugga så hade jag sökt till högskolan, men det gjorde jag inte så är inte det ett bevis på att jag inte vill plugga? Uppenbarlige går det inte in i hennes hjärna, senaste gångerna har till och med pappa blivit irriterad och sagt till henne. Jag försår bara inte vad det är som är så svårt, jag vill inte that´s it liksom. Jag blir nästan mer anti för att hon börjar tjata... Föräldrar är ett mysterium.

Pappa och jag pratade om att jag skulle börja betala hemma i september, vilket jag helt gick med på. Slut summan hamnade på 20 % av min lön. Det är mycket pengar, men jag orkar inte bry mig, mamma kom sen med sina krav...

          - Ett boxvin i månaden skulle ingå (pappa la in sitt veto så det röstades ner) vart skulle jag få tag på det liksom?
          - Mitt rum ska städas och hållas snyggt
          - Min toalett ska hållas snygg
          - Jag ska ta körkort innan jul

Kul att mina föräldrar verkar planera min framtid. För ett tag sen sa mamma också att hon tyckte jag skulle bli bibliotokaríe, ser jag ut som en person som har den ambitionen i livet? Nej, så jag fattar inte vad hon håller på med. Det är väl fint att hon kommer med förslag men jag blir trött på att hon inte kan ta ett nej....

Nu ska jag lyssna på Rise Against och sen blir det sängen. Ska kanske försöka ta itu med Gomorra igen, den är så sjukt seg!


Kommentarer
Postat av: Knoppen^^

HAHAHA bibliotekarie xD HEJA MONKAN!!! :D

2009-07-28 @ 21:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0