Tirritera!

Ja så sa Karlsson på taket till Lillebror, jag tycker det är ett fint ord. Igår drog jag och Ida till söder och chillade lite på en uteservering. Trevligt. Vi pratade om Paris och gick ännu djupare i träsket, förstår inte varför vi alltid måste ta det till en nivå som gör det så mycket mer än vad det var från början. Vi har våran vision men just för att vi förstorar det kommer inget bli som vi vill. Hur som, vi kollade på Prins Caspian och slängde ihop en kladdis. Sen drömmde vi oss bort till Paris och sjukade oss som vanligt.

Vi vaknade vid 13 idag, dissade solen totalt och tittade på Cribs hela dagen. Vi insåg hur ofaba våra liv är och blev lite deprimerade. Vem har en hiss i sitt hus liksom?

Jag har också insett att jag blir irriterad och tycker att simpla saker är jobbiga. Som att äta tillexempel, det kan vara gott och väldigt trevligt, men ibland är det sjukt jobbigt för att man inte orkar laga maten och sen måste man tugga. Och denna vikthets, vad är felet? Igår blev jag bitter, som vanligt över min kropp, Ida skrattar så hon gråter varenda gång jag går igång med min bitterhet men ibland är det bra att vara bitter. Jag tycker att alla ska läsa det senaste nummret av Vecko Revyn, där stod det bra saker om det här med vikthets och ideal. Pengar är också något som får mig stressad och irriterad, som inlägget tidigare är det uppenbart att med pengar går allt lättare. Jag tycker om att ha pengar och jag tycker själv att jag är bra på att spara (om det finns något att spara) men jag är också rätt bra på att göra av med pengar. Jag jobbar så mycket som jag kan för att alltid kunna ha pengar att göra saker för, nu är det lite torrt i börsen för att jag har varit i Paris och inte jobbat så mycket. Till hösten ändras det förhoppningsvis.

Hur som haver blev det ingen date med Frida idag, får ta det någon annan dag. Funderar på att poppa mig lite popcorn och slå mig ner hos mami och papi.

(klännings kriget fortsätter och jag tänker inte ge upp än på ett tag!!)

so long!

Kommentarer
Postat av: ella

älska ordet tirritera

2010-12-11 @ 21:37:33
URL: http://ellalinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0