Dagen efter

Började kvällen med att leta efter min äckliga hund som sprang iväg, jag hittade henne och var arg. Sen gick jag till Martin för att grilla med Frida, Ilse, Marcus och Gabbe. Mycket trevligt, vi drack gott och jag åt korv. Vi fick springa till tåget för att Marcus var så långsam och Gabbe gjorde ett dåligt jobb med tågdörren. Hur som helst, Marcus, Ilse och Gabbe jobbar på Ica så vi gick dit för att Karin och Jonas skulle stänga, dom bodde tydligen i tälje så vi skulle få åka med dom. Sagt och gjort, jag och Frida fick åka med Jonas, mycket trevlig kille och vi pratade om lättöl, åldrar och bilar. Jag hittade också ett gossedjur i baksätet som jag döpte till Gunnel Gul, gul för att det råkade vara en banan. När vi skulle gå ut fick jag Gunnel av Jonas och nu ligger hon på mitt rum, fin tjej! Tack Jonas!

I södertälje skulle vi till Viktor, en kille som gick på Ragnhild för lite förfest, alla var på toppenhumör och vi sjöng disneylåtar för full hals, Gabbetog självklart ton! Vackert och stämningsfullt. Innan vi gick avslutade vi med nationalsången, alla stod upp och sjöng för full hals.

Påväg till FemFemNoll hade vi det trevligt och pratade massa skit, i kön utanför kräktes Viktor ner majoriteten i kön. Blodutgjutelsen hade börjat, folk blev som galna. Jag förstår att det inte alls är roligt att få hela skjortan ner spydd (som Matte tillexempel, Frida fick på armen, Ilse på kavajen och jag på foten) men varför har man på sig klänningar för 800 spänn på krogen? Det händer alltid något, någon spiller dricka eller kräks. Så är det liksom. Matte gick hem och bytte om och jag och Frida gick in på toan och tvättade henne. Sen var det dans! Jag har aldrig varit på FemFemNoll förut men jag tyckte det var kul, nere fanns det ett dansgolv som spelade mer RnB och uppe fanns det ett dansgolv med gamla låtar, nästan som schlagerrummet på Blue Moon Bar. Trevligt hur som helst, vi höll till på övervåningen och det var också där jag dansade med Hugo från Linda Rosings dejtingprogram, ingen snygging precis, någon av dom. Gabbe dansade som en maniak och alla skrattade hjärtligt åt hans vänner som han fann. Vid 20 i 3  kände vi att det var dags att åka hem, Marcus, jag, Frida och Ilse delade på en taxi och jag trillade i säng vid kvart i 4. Alltid skönt att komma hem till en säng efter en galen natt.

Träffade också Jessica och Nicole vilket var roligt, har saknat tjejerna. Idag blir det dusch, städning av rum och sen drar jag till Ilse för middag och någon film. Jobbar i morgon 8-13. Ska bli otroligt skönt att åka till Gotland med tjejerna och bara ha äckligt roligt!

Stay fresch

Kommentarer
Postat av: Ilse

Sjuk kväll AB

2009-07-28 @ 16:47:35
URL: http://ilses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0