Torsdag

Jobbade 12- 18.30, men kom inte från NH förens vid 7. Det tar alltid så lång tid att stänga själv, fast det kanske är lite mitt fel eftersom jag inte pallar köra värsta racet. Familjen R äger en Puch Maxi från stenåldern (morfar köpte den tillsammans med tre andra för typ 18 år sen, jag fick en, syster en, kusin en och den sista fick följa med upp till Jämtland, till saken hör att mamma och pappa sålde min när jag var typ 5. Gulligt...) Moppen puttrar jag med fram och tillbaka till NH. Den går i 30 i dom brantaste nedförsbackarna och i 15 när det är plant... så det är verkligen en oljad blixt. Efter jobbet svängde jag in på vägen som skulle ta mig lite närmare hemmet. 500 meter framför mig ser jag en cyklist, med rätt bra fart. Äsch tänker jag, han knappar jag in på. Vilket jag gör och tänker att nu är det dags att köra om. Problemet är att han kör för fort för att jag ska komma om men inte tillräcklig t fort för att jag ska kunna ligga bakom. Innan jag upptäcker detta kör jag upp bredvid för jag ska köra om, går det? Nej, killen kollar på mig och flinar, fort som satan bromsar jag in och kör in bakom, för att minimera skadan låter jag honom komma ifrån mig en bit innan jag provar igen, samma resultat. Förudmjukad och totalt röd i ansiktet kör jag upp på cykelvägen för att slippa denna fartdåre...

Nu har vi ätit och jag har packat min flyttahemifrånlåda, helt sjukt egentligen. Pappa tittade upp från sin tidning och frågade hoppfullt: betyder det här att du flyttar snart? Nej svarade jag surt och baxade lådan till mitt rum. Jag såg besvikelsen lysa i pappas ögon, gubbe... Planerade egentligen att städa mitt rum, men det orkar jag inte, funderade sen på att spela Sims, men Bella har min datormus, unge...

Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Sova vore kanske en fin idé öppnar nämligen i morgon. Men jag har energi över så jag vill göra något, tv är annars ett tidsfrödriv, sortera klänningar det är alltid spännande. Kanske borde städa iaf..... Naaeh, det gör jag i morgon, fast då är det Public Enemies, får bli på lördag, fast då jobbar jag... Kan någon komma och städa mitt rum?!

Sitter också och funderar på vad jag vill bli när jag blir stor, började redan mina funderingar mellan zucchini lådan och salladen fortsatte sen på moppen. Överväger starkt att bli religions lärare gud så poppigt! Somliga är modeller, somliga sätter sprätt på 12 000 spänn under en snabb shoppingrunda och somliga är skådespelare eller artister, men Suzanna... hon vill bli religions lärare. Gud så tråkigt mitt liv måste vara. Håller till bland grönsaker dagarna i ända och sedan hem till ett äckligt rum, utan pojkvän i eller mycket pengar... Nej, får kanske tänka om

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0