Till alla som bryr sig

Hade jag fått betalt för varje gång någon, efter mitt gymnasieval, frågade mig vad jag ska bli när blir stor hade jag varit permanent bosatt i Miami, haft strandtomt och en fet hund som hette Sixten. Varför är det så viktigt att veta vad man ska bli? Tror inte direkt att Valentin är lyckligare bara för att han vid fem års ålder vet att han vill bli brandman och ha en fru som heter Agneta innan han är 30. För att fortsätta berättelsen om Valentin, självklart har hans pappa lagt goda ord för honom innan han ens kunde stå och kissa, Valentin blir direkt intagen till en privatskola där han är bäst i hela skolan. För att berättelsen ska bli komplett träffar han Agneta på en fest. Tillsammans blir dom skolans radarpar och valda till kung och drottning på skolans bal. Känns det bekant? Nej, för det händer inte oss "vanliga".

Ingen vet vad som händer i livet. Och ironiskt nog blir Valentin påkörd av en buss när han är påväg hem från sin tennisträning, benet bryts på två ställen och han kommer aldrig mer kunna gå ordentligt. Drömmen om att bli brandman försvinner nu fortare än han hinner skrika : mer morfin! När Valentin får komma hem drabbas han av depression för att han inte kan bli brandman, Agneta som är mammaledig till deras lille son Magnus har bara halva sin lön och Valentin har ingen lön alls. Äktenskapet börjar knaka och Agneta begär skiljsmässa för att Valentin inte kommer ur sin depression eller gör något åt den. Valentin slutar sina dagar som alkoholiserad, ensam och deprimerad. 

Ser ni, det finns inget positivt med att veta vad man vill bli!  

Kommentarer
Postat av: Em

och då undrar jag VEM ÄR VALENTIN?:P

nope man ska go with the flow ;)

2009-06-07 @ 22:35:55
URL: http://k3tchup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0