Gunvald Larsson

Mikael Persbrandt har spelat Gunvald Larsson i snart 13 år. I 13 år har vi fått se den här geniala
tolkningen av en person som egentligen inte är riktigt klok. Men han gör det med sådan stil att jag blir helt rörd varje gång, det finns ingen som kan tolka Gunvald som Mikael.                                                                               

Jag har alltid gillat Beck, men har kanske inte tyckt att det har varit överdrivet bra just för att det är en svensk deckare, jag tycker inte riktigt att de svenska filmerna håller måtten. Så blev jag lite äldre och började titta på allvar, nu menar jag titta och inte bara se. Då förstod jag att det är fina filmer, det finns själ och dom är bra. Ungefär i samma veva fann jag Gunvald, mannen som är helt brutal men så otroligt charmig så man kan bara älska honom.

                                                       

Det är en konst att få en karaktär som Gunvald att bli omtyckt, samtidigt som han är brutal. Det märks att Gunvald är omtyckt bland kollegorna i alla filmer, visst, han är egen och väldigt speciell men det är så han är. Och Mikael gör ett fantastiskt jobb med den här karaktären. Gunvald kommer alltid vara min favorit bland svenska karaktärer (Lisbet Salander ligger också väldigt högt förstås) men så är det, har han satt sig i hjärtat kommer han aldrig därifrån ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0