Fågelmamma!

Idag skulle min chef och hans familj hämta våran studsmatta, vi kände att vi inte använder den längre så det är bättre att den går till någon som kommer använda den. Pappa, jag och Bella satte igång med att bära bort alla stolpar och sånt som man ska ha till den. När jag kom tillbaka sista gången sa pappa att det hade flygit upp en fågel när han skulle lyfta på själva mattan, då såg vi ett bo med sex små ägg, super söta! Pappa och ja la dit en pressäning så att inte grannarnas katter skulle komma och ta äggen och så att mamman kanske skulle komma tillbaka. Hörde på Rix Fm att fåglar inte känner männiksolukt som man tror, alltså att man inte ska röra ungar som ramlat ur boet för att mamman skulle överge dom då. Så nu hoppas vi på att hon kommer tillbaka till sina bebisar. Jag ska gå ut senare och kika om hon är tillbaka, annars får jag ta på mig ansvaret som fågelmamma! Undra vad som händer om dom kläcks, ska jag lära dom flyga då? hmm, vi får se hur det blir.

nu är det dags för One Tree Hill och Gossip!
So long


Kommentarer
Postat av: Ilse

Hahahaha jaa då får du lära dem att flyga, men :O i värsta fall måste du skaffa en sånn där lampa som är röd och varm hahaha

2009-05-10 @ 20:22:11
URL: http://ilses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0