Mösspåtagning!

Igår var det dags, sjunga in våren på skolan och få sätta på sig mössan första gången officiellt. I onsdags övade vi på studentsången med musikläraren, det lät inte riktigt helt okej, men det var fint i går.

Som vanligt började Bettan (rektor) med att prata lite allmänt om studenten och så. Jag måste erkänna att jag slutade lyssna när hon började prata om illegala mössmöten under 70-talet, som vanligt kom förmaningen om ingen alkohol sist. Lugn Bettan, jag ska inte dricka mer, det lovar jag! Sen klämde alla i och sjöng studentsången och på HURRAAA vifftade alla med sina mössor i luften innan dom sattes på huvudet, det var fint. Mycket fint.

Sen gick jag och Ida hem till Ida, satte oss vid köksbordet och drack isvatten, sjukt gott! Sen bar det av hem och jag somnade på altanen. Det behövdes. Klockan sex skulle vi vara hos Catrine och Micki för middag. Jag gick hem vid åtta, nio gick jag och la mig. Har aldrig sovit så gott.

so long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0