Det ni

Här sitter jag i min grå klänning och funderar på vad jag ska ha på mig i kväll. Drar antagligen till Victor en stund för att se vad det är för folk där. Frida ochjag är också öppna för krogen, men bara vi två känns ju inte så rivigt. Det skulle som vanligt bli sjukt kul men kanske inte på krogen. Så vi får se vart kvällen slutar.

Två av Bellas klasskompisar kom hit när vi satt och käkade, dom ska till p-hagen sen så dom fixar sig här. Kul kanske nu tycker, visst hemskt roligt. Om man sitter osminkad med all skit i ansiktet som jag har och sen luggen som är sexigt delad och står åt alla håll. Stackars tjejer... tycker faktiskt synd om dom. Hoppas Bella kan förklara att jag verkligen inte ser ut så här i vanliga fall.

I går var jag som sakt hos Philoctetes och på tåget hostade jag till lite (har dragit på mig en otrevlig rethosta förstår ni) alla, jag menar ALLA i vagnen kollar surt på mig och hälften flyttar. För att jag kanske har svinis. Liksom hallå, hade jag haft svinis hade de flesta redan blivit smittade även om jag inte hade hostat. Svinis är en överskattad influensa, inte alls farligare än den "gamla". Det roligaste med det här (ja, jag tycker svinis är roligt och jag skrattar lika mycket varje gång jag hör namnet) är alla dessa undersökningar som finns i alla världens tidningar. Igår läste jag LT, tre människor blir utfrågade om dom är rädda för influensan (alla tre svarar nej) i Metro, en hel radda med människor blir frågade om dom är rädda för influensan (nästan alla svarar nej) och sen i City samma sak där. Vad är grejen? Kan alla bara sluta ha en sån överdriven hets! I varje tidning i 4 månader har det funnits något om svinis, frågor, artiklar och fakta. Hade det inte funnits något om svinis hade den här hetsen aldrig blivit. Det är media som har skapat en hysteri utan dess lika i Sverige. För det första: åk inte kollektivt om du är rädd för att smittas, gå inte ens ut om du är rädd för att smittas. För det andra: kolla inte på alla som om dom vore utomjordingar. Alla iaktar varandra för att på något sätt kunna scana av om personen bär på svínis. Lägg av och terra dina medmänniskor! För det tredje: det är vi människor som skapar alla dessa sjukdomar. Alla gamla, nya och eventuella influensor hade inte funnits om inte vi människor hade spridit all vår skit på jorden. Så nu får vi väl stå vårat kasst och bli sjuka i det som vi har skapat. Som man bäddar får man ligga, ser ni.

Over and Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0