Fail!

Det blev inget super mario.. Pappa lyckades inte koppla in spelet.. Fan! Spelade lite Midtown madness, ett skit roligt spel som jag och syster spelade rätt mycket för några år sedan. Tyvärr hade vi det inte på skiva så fick ladda ner det. Hittade bara trial versions och får därför bara en liten del av spelet och måste ladda ner/köpa resten. Vilket inte gick så bra. Så jag gav upp. Lyckades spela lite iaf och det var grymt roligt! Fick också ett Herkules infall för några dagar sedan. Ett spel som vi också spelade som slavar. Tråkigt att vi inte heller hade det på skiva utan direkt på datorn. Så det har vi inte heller kvar. För att spela Herkules måste man ha den speciella kontrollen som jag tror vi har slängt... Så det fungerar inte heller. Fan! Det blir till att sitta här och surfa runt lite, sen blir det sängen. Är riktigt trött faktiskt.

Trodde att jag hade fått en inbrottstjuv som sällskap i dag vid lunch. Jag går upp vid 10 varje dag och sen äter jag lunch vid 12 eller så. Idag satte jag mig i min säng och läste lite på min bok, Kinesen av Henning Mankell, när jag hade ätit frukost. Helt plötsligt hör jag att något rör sig uppe och det är inte hunden. Så jag börjar leta efter något som jag kan försvara mig med... Tog Harry Potter och Fenixordern för den är ju tyngst av alla böcker, sen smög jag mig ut och väste på Molly. Men hon kom inte så jag fick panik och föreställde mig hur baby låg drogad i hallen helt hjälplös.. Genast började jag lägga upp en plan för mig själv: Steg 1 - hitta Molly och kolla att hon levde. Steg 2 - leta upp inbrottstjuven och slå ner den jäveln! Eftersom alla sanna hjältar har en reservplan om den första skulle gå åt helvete hade jag såklart det också. Steg 1 - hitta Molly och kolla att hon levde. Steg 2 - lyfta upp henne på min rygg och springa för livet. Eftersom jag gärna tror att jag är James Bond eller Carl Hamilton hade jag stannat och slagits till sista man nere! Eller ja försökt åtmindstånde.  

Det visade sig att det var Bella som hade kommit hem, som jag skrev i tidigare inlägg. Där stod jag med Harry i högsta hugg och beredd att slå ner allt som kom i min väg. När jag såg min syster och Molly i köket kände jag mig lite dum och jag tror inte hon såg att jag hade boken i handen, hade blivit lite jobbigt att behöva förklara för mams och paps varför Bella låg på sjukhus med ett jack i skallen.. Hur skulle hennes journal sett ut? Nerslagen med Harry Potter och Fenixorden..

Jag kanske måste sluta vara så dramatisk hela tiden. Äsch! Det är en del av min oemotståndliga charm!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0